E-öğrenmenin olumlu yönleri[değiştir | kaynağı değiştir]
Günümüzde gittikçe yaygınlaşan ve çoğu üniversitenin de hızla altyapı hazırlıklarını tamamladığı e-öğrenmenin birçok olumlu yönü vardır. Bunlardan bazıları:
- Öğrenci merkezlidir.
- Öğrenci konuyu öğrenene kadar, konu üzerinde çalışabilir.
- Zaman sınırsızdır.
- Herkes kendi öğrenme hızında öğrenebilir.
- Öğrenci, konuyu anlamadığı zaman, iletişim araçları ile öğretmen ve diğer öğrenciler ile bağlantı kurabilir.
- Dünyanın diğer ucundaki bir kişinin bilgilerinden faydalanılabilir.
- Bağlantılar aracılığıyla, doğru ve istenilen kaynağa kısa sürede erişilir.
- Eğitim maliyetlerini dikkate değer anlamda düşürmektedir.
- Zaman ve mekandan bağımsızdır.
- Kişi kendini en rahat hissettiği zaman ve mekanda konuyu öğrenebilir.
- Öğrenim faaliyeti daha zevkli olabilir.
- Öğrenim materyalleri, hızlı değişen koşullara göre, kısa sürede güncellenebilir.
- Kişisel testler ile öğrenci kendi kendini sınayabilir.
- Konunun anlaşılıp anlaşılmadığına dair geri bildirimin hızlı bir şekilde yapılması
motivasyonu artırır.
- Kişinin tüm öğrenim faaliyetleri raporlanabilir.
- Her tür altyapıdan ve toplumun farklı kesimlerinden gelen öğrencilere fırsat eşitliği.
E-öğrenmenin olumsuz yönleri[değiştir | kaynağı değiştir]
Olumlu yönleri olduğu gibi e-öğrenme bazı olumsuz özelliklere de sahiptir. Bunlar :- Eğitmenler, etkili birer e-öğrenmenin nasıl olacağını öğrenmek zorundadırlar.
- Eğitmenler için geleneksel olan ders içeriğini çevrimiçi ortama aktarmak zordur.
- Bireysel geri bildirim sağlama konusunda eğitmenler açısından, çok fazla zaman alır (çünkü aktif bir katılım için daha çok öğrenci gereklidir).
- Öğrencilerin ve eğitim sağlayanların araç-gereç ihtiyaçları,
- Öğrenciler ve eğitmenler için teknik eğitim ve destek,
- Akademik anlamdaki dürüstlük,
Online eğitim alan öğrenciler için;- Ölçme ve değerlendirmelerin türleri ve etkililiği
- Etkileşim eksikli
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder